طرز تهیه شربت زعفران خوش رنگ و خوش طعم

مطالب آموزشی - 21 خرداد, 1399 - 22:12

طرز تهیه شربت زعفران خوش رنگ و خوش طعم

شربت زعفران طعم و رنگ بسیار خوبی دارد و از انواع نوشیدنی های رایج در ایران است این شربت بیشتر در خراسان و در فصول گرم سال استفاده می شود شما می توایند با نوشیدن این شربت خوشمزه در فصل تابستان نهایت لذا را ببرید. این شربت یکی از انواع شربت های نذری در ایام محرم نیز به شمار می رود در مطالب زیر روش ساخت شربت زعفران دلچسب را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

در فصل تابستان علاوه بر سرمای دلپذیر پنکه و کولر با خوردن شربت خاکشیر خوش طعم و شربت سکنجبین خوش رنگ و بو  و شربت زعفران می توانید گرمای طاقت فرسای تابستان را به خوبی تحمل کنید و از روز های گرم و بلند تابستان نهایت لذت را ببرید . در این مطلب آموزشی طریقه درست کردن شربت زعفران را به صورت مرحله به مرحله ملاحظه خواهید کرد.

 

مواد لازم برای ۴ نفر

شکر : به میزان لازم
زعفران ساییده شده : ۱/۲ قاشق غذا خوری
گلاب : ۳ قاشق غذا خوری
آب : نیم لیتر

طرز تهیه شربت زعفران

برای ساخت شربت زعفرانی ابتدا آب را در درون قابلمه ای بریزید و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

سپس زیر شعله گاز را کم کنید و شکر را به آب اضافه کنید و مخلوط شکر و آب را به خوبی هم بزنید.

پس از حل شدن شکر در آب زعفران خیس خورده را به مخلوط آب و شکر اضافه نمایید و مواد مخلوط شده شربت را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از این که همه مواد شربت باهم مخلوط و یکدست شدند گلاب را به آن ها اضافه کنید و دوباره مواد شربت را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود.

بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از خنک شدن شربت آن را در درون ظرف شیشه ای درب داری بریزید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید.

برای سرو کردن شربت زعفران مقدار یک سوم از لیوان را شربت بریزید و بقیه لیوان را با آب خنک پر کنید و مقداری یخ در درون لیوان بریزید. امیدواریم از دستور ساخت شربت زعفران نهایت لذت را ببرید.

  •   828
  •   21 خرداد, 1399 | 22:12
  •   Administrator
اشتراک گزاری